Köpvillkor & Info

Som konsument ansvarar man för att läsa igenom de Allmänna vilkor som finns. För att handla hos ossmåste du ha fyllt 18 år.
 
Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på info@plexusmobler.se
 
1. Köp
Alla beställningar sker via Internet eller telefon. Vid beställning träffas avtal om köp först när Plexus Möbler bekräftat beställningen genom en e-postad orderbekräftelse som genereras automatiskt av
vår databas utan manuell översyn. Plexus Möbler reserverar sig för prisändringar,
slutförsäljning av produkter. Vid eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris,
produktfakta, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand.
 
2. Pris
Alla priser är angivna i svenska kronor och visas inklusive moms.
 
3. Frakt
Fraktkostnaden får du reda på genom att lägga in de produkter du vill ha i 
varukorgen, där visas också kostnaden.Du behöver ej vara inloggad för att göra detta.
 
4. Betalningsalternativ
  4.1 Frakt inom Sverige.
  Du betalar när du hämtar ut varan på utlämni.
  Om du väljer det här alternativet tillkommer en postförskottsavgift.
 
  4.2 Betalning med Payson.
  Använd Payson för att enkelt och tryggt betala till oss. Med Payson kan du sätta in
  pengar med VISA, MasterCard samt internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB
  och Nordea).
 
  4.3 Paysonfaktura.
 
  ”Vi erbjuder betalsättet ”Paysonfaktura” i samarbete med Payson AB.
  Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 25 kr.
  För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd  
  i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet.
 
  Möjlighet för att delbetala fakturan finns ( mer information finns på fakturan)
 
  Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger 
  vid köptillfället.
 
  Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad  
  påminnelseavgift om för närvarande 50 kr tillkommer. Vi debiterar även  
  dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven
  betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för
  närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka
  leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.”
 
  Information om pantsättning
  ”Vid betalning med Paysonfaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson
  och därefter till SVEA Ekonomi AB.”
 
  4.4 Hämta ut i vår butik.
  Det finns möjlighet att hämta ut din beställning direkt i butiken.
 

5. Leveranser
Vi strävar efter att sända dina varor så snabbt som möjligt. Normal leveranstid ligger
på 3-5 arbetsdagar. Detta beroende på lagerstatusen hos oss eller våra
leverantörer. Samt vilken arbetsbelastning vi själva har för tillfället.
 
När vi har skickat paketet får ni ett mail med kollinr så att ni kan se var ert paket är.
 
 
6. Leveransförseningar
Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. Det kan t.ex. ske då en  
leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om det inträffar
frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen  
åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden.
Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.
 
8. Skadade varor
När får dina varor är det viktigt att du kontrollerar så varorna inte är skadade. Är  
varan skadan eller felaktig kontakta oss så snart som möjligt via e-post
info@plexusmobler.se
 
9. Ångerrätt och Öppet köp
Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter
det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Vid utnyttjande av  
Ångerrätt/ Öppet köp betalar kunden för frakten.
 
Vid ångerrätt:
 
Kontakta oss inom 14 dagar från det att du har mottagit beställningen eller del av den att du avser utöva din ångerrätt, glöm inte att ange ditt ordernr.
Returnera varan, produktkartongen med det avsedda inner emballaget, snarast och senast inom 30 dagar efter att du meddelat oss.
Varan ska vara komplett. Detta innebär att alla tillbehör (bruksanvisning, batterier etc) ska finnas med i returen.
 
     Vi förbehåller oss rätten att debitera självkostnadspris för de saknade delarna i de  
     fall returen ej är komplett.
 
     Om du har några frågor kring ångerrätt, reklamation så kan du kontakta oss så
     svarar vi på dina frågor.
 
10. Reklamationer
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via
e-post för vidare instruktioner. Meddela oss helst via e-post info@plexusmobler.se
innan du skickar något.
 
11. Återbetalningar
Återbetalningar sker till ditt bankkonto eller det sätt som kunden föreslår.   
Återbetalningen sker snarast möjligt från att vi har mottagit och godkänt din retur.
Dock alltid inom 30 dagar.
 
12. Reservationer
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra
leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om
oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.
 
13. Skydd av personuppgifter
I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder
dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du
förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den
information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller
irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så
fall vår kundservice (gärna på e-post info@plexusmobler.se). Vi försäkrar även att vi
inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.
 
Force Majeur
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets
beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat
förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi
ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra
förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.